Monday, August 8, 2011

Ada apa dengan 7 Ogos?



Pernah dengar tak orang selalu cakap, "A picture is worth a thousand words.." Sebab kadang2 sekeping gambar tu lagi bermakna berbanding guna ayat yang panjang berjela-jela sampaikan orang yang membaca pun pening nak bace.


A picture is worth a thousand words..

Dan kadang2 jugak, ade benda yang lagi worth dan bermakna untuk diberikan pada seseorang selain daripada hadiah, on his special day. 


7 Ogos - Sebenarnya semalam merupakan hari jadi antara insan yang istimewa dalam hidup saya, iaitu wali saya. That's my dad.. :) 
Dan sepanjang yang saya tau, ayah bukanlah seorang yang mengharapkan hadiah pada hari jadinya..dan ayah tak pernah mintak ape2 pun. Orang tak celebrate pun ayah tak kesah. Kalau orang nak celebrate lagilah ayah tak kesah..huhu. Tapi benda ni la sebenarnya jadi problem kat saya. Tiap-tiap tahun buntu tak tau nak bagi ape. Memang la ayah tak mintak ape2, tapi at least nak jugak bagi samting buat kenangan kan.. Jadi taun ni saya buat keputusan nak buat 1 video untuk ayah. 


Video yang tak seberapa pun, janji ikhlas n cukup la utk tunjukkan rasa penghargaan kat ayah. Video yang mengimbau gambar2 lama dan perjalanan hidupnya daripada zaman muda2 dulu, sampai la sekarang

"A picture is worth a thosand words, 
but the MEMORIES are priceless.." 




Klik link ni kalau nak tengok skrin yg besar sket..
Video ni sangat2 simple, sebab masa pun dah suntuk time buat video ni.. Tapi saya puas hati sebab sempat siap on time, dan pasang kat ayah kat tv rumah, thru usb. Ayah sengeh je sepanjang tengok vids ni..hehe. 








p/s : Korang, nenek saya baru masuk hospital petang tadi. Dah seminggu sakit2. Sape2 yang terbaca ni, tolong doakan semoga beliau cepat sembuh ek. Nenek saya, Puan Fatimah binti Musa. 
antara insan yang terpenting dalam hidup.. T_T



5 comments:

fana said...

kak yan, ayah kak yan berseni rupenye. kak yan tak nak ikut jejak ke? hehe, kalau rase nak join angklung bgtau sy ek. hahaha

Izyan Farhana said...

ok, bole gak.. men seruling pun fatin aja skali nanti ek..haha

fana said...

hahaha bdw kak yan ade komen kat blog sy ke? pasal buah melaka tu? apesal delete? haha kte da bc la kat email huehue

Izyan Farhana said...

huehuehue.. akak x delete lah. dia ckp komen2 akan di publish lepas dpt approval tuan puny blog.

fana said...

haha yess dah terikut!! ni yg best huehuehue kak yan jugak yg best!! peace! tbe*